فراتر از آنچه تا امروز دیده ایم ممکن است، وقتی با هم به یک سو بنگیرم

کرج، چهار راه طالقانی، ساختمان پزشکان شاه کرم

تلفن تماس : ۰۹۰۵۸۷۹۱۲۲۶

مقابله با افسردگی

مقابله با افسردگی

 ارتباط با دیگران:

موقع غلبه بر افسردگی، بهره‌مند شدن از حمایت و پشتیبانی دیگران، بسیار مهم میباشد. سالم و مثبت اندیشیدن و ادامه دادن به مقابله با افسردگی، به ‌تنهایی، برای شما سخت خواهد بود. از طرفی، طبیعت افسردگی به‌گونه‌ای میباشد که کمک خواستن از دیگران را برایتان مشکل می‌کند. وقتی شما افسرده می‌شوید، به دوری کردن از دیگران و انزواطلبی متمایل می‌شوید و به همین علت، حتی ارتباط با اعضای خانواده و دوستان‌تان تبدیل به معضلی عذاب‌آور می‌شود.

ممکن است حالِ صحبت کردن نداشته باشید، از وضعیت خودتان خجالت بکشید یا از اینکه برخی از روابط خاص‌تان را جدی نگرفته‌اید، احساس گناه کنید؛ اما این وضعیت فقط به علت احساس افسردگی میباشد. اگر با دیگران در ارتباط باشید و در فعالیت‌های اجتماعی شرکت بکنید، حال روحی و دیدتان نسبت به زندگی، تغییر می‌کند. تلاش برای ارتباط داشتن با دیگران، علامت ضعف نمیباشد و نباید تصور کنید که باری روی دوش دیگران خواهید بود. دوستداران‌تان به شما توجه نشان می‌دهند و کمک‌تان می‌کنند. اگر هم احساس می‌کنید، کسی را ندارید که به سمت او بروید، دیر نیست. همیشه می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و شبکه حامیان خود را بهبود ببخشید.

برای کنترل افسردگی خود حتما با روانشناس خوب در کرج درتماس باشید.

یافتن حامی هنگام مقابله با افسردگی:

  • از افرادی کمک بگیرید که احساس می‌کنید بی‌خطر هستند و به شما اهمیت خواهند داد:

لازم نمیباشد افرادی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، حتما حال روحی‌تان را خوب کنند. آنها فقط باید شنونده‌های خوبی باشند. به حرف‌هایتان، بدون اینکه شما را ناراحت یا قضاوت کنند، با دقت و دلسوزی گوش کنند.

  • رو در رو صحبت بکنید:

تماس‌های تلفنی، رسانه‌های اجتماعی و پیام فرستادن، روش‌هایی عالی برای در تماس ماندن است؛ اما این روش‌ها را نمی‌توان جایگزین روش قدیمی باکیفیت ارتباط رو در رو کرد. این نوع گفت‌وگو می‌تواند در بهبود حال روحی‌ و درمان افسردگی‌تان، نقش مهمی بازی کند.

  • در فعالیت‌های اجتماعی، حتی اگر دوست ندارید، شرکت کنید:

بیشتر مواقع وقتی افسرده میباشید، راحت‌ترید که در کنج خانه خود بمانید، اما فراموش نکنید کنار مردم بودن، کاری می‌کند که کمتر احساس افسردگی بکنید.

  • روش‌هایی برای حمایت از دیگران پیدا کنید:

حمایت شدن بسیار خوب میباشد، اما تحقیقات نشان داده که حمایت کردن از دیگران، حال انسان را بیشتر خوب می‌کند. بنابراین روش‌هایی، چه کوچک و چه بزرگ، پیدا کنید و به دیگران کمک کنید. مثلا، داوطلبانه به حرف یکی از دوستان خود گوش دهید یا برای کسی کار خوبی انجام دهید.

  • از یک حیوان خانگی مراقبت بکنید:

اگرچه حیوانات خانگی نمی‌توانند جای ارتباط‌های انسانی را بگیرند، آن ها شما را شاد می‌کنند و همراه‌های خوب زندگی‌تان خواهند شد و کاری می‌کنند که کمتر احساس تنهایی کنید. مراقبت از حیوان خانگی به شما کمک می‌کند تا خود را فراموش کرده و احساس کنید موجودی دیگر به شما نیاز دارد. فراموشی احساسات منفی، تأثیر خوبی دارد و حس مفید بودن، پادزهرهای افسردگی‌اند.

به گروهی از افراد که در مسیر بهبود از افسردگی قرار دارند، ملحق شوید:

وقتی با افرادی که گرفتار افسردگی میباشند در تعامل باشید، کمتر احساس تنهایی می‌کنید. همچنین تشویق می‌شوید، به یکدیگر کمک کنید و برای غلبه بر افسردگی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و تجربه‌هایتان را با هم در میان بگذارید.

مقابله با افسردگی/

۱۰ راهنمایی برای ارتباط با دیگران:

  1. با کسی در مورد احساسات‌تان صحبت بکنید.
  2. داوطلبانه به دیگران کمک بکنید.
  3. با دوستان‌تان قرار ناهار یا قهوه بگذارید.
  4. از یکی از عزیزان‌تان بخواهید دائم با شما در تماس باشند و حال‌تان را بپرسند.
  5. همراه کسی به سینما، کنسرت یا دورهمی کوچکی بروید.
  6. به دوستی قدیمی زنگ یا ایمیل بزنید.
  7. با یکی از دوستان‌تان که اهل ورزش است، به پیاده‌روی بروید.
  8. قرار‌های شام در هفته بگذارید.
  9. با شرکت در کلاس‌های آموزشی یا عضویت در باشگاه، با افراد جدید آشنا بشوید.
  10. در کلاس درس معلم یا مربی ورزشی شرکت بکنید.

برای خواندن آخرین مقاله درمورد راهکارهای کنترل استرس اینجا کلیک کنید.

نیکا، روانشناس خوب در کرج

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *